HTML

Magán-galaxisom

Ezt a blogot önálló világnézetemből és a kézenfekvő logikai összefüggésekből adódó szubjektív világlátásom kifejezésére indítottam. Szeretném az élet jelenségeit a saját meglátásaim szerint bemutatni.

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Kategóriák

Friss topikok

  • littke: Megfigyelésem szerint, (50 év Észak Amerikában) az esetek többségében a jólét tényleg károsítja, a... (2024.11.10. 15:57) A jólét károsítja az agyat?
  • gigabursch: @F.M.J.: Apa, kezdődik! Na majd most, ha a magyarországihoz hasonlóan beszántják a korábbi fennt... (2024.11.09. 08:29) BeTrumpolt Amerika.
  • F.M.J.: @gigabursch: Tökéletesen értem az álláspontodat, sőt nagyrészben nem is vitatom, csupán zavar, hog... (2024.09.26. 10:58) A "művészek" megölik a művészetet
  • gigabursch: (ez a cikk kimaradt) Csak egyetérteni tudok. (2024.09.11. 13:45) Tiszteld az anyát!
  • F.M.J.: @gigabursch: "az a szabadság, amit kereszttel adhat egész más, mint amit vörös csillaggal és szov... (2024.08.18. 19:27) Citadella kőkeresztje

2024.08.01. 19:55 F.M.J.

Kezdetben vala a pofon...

Ja nem. mégsem az volt a kezdet.

A sztorit már mindenki ismeri, és mint rendesen, most sem elsősorban az aktualitással, csak annak kapcsán egy külön megközelítéssel szeretnék foglalkozni.

Normális emberek között van ugye a másokkal szembeni tisztelet és tolerancia. Tiszteletben tartjuk egymás igényeit, és ha ez látszólag nem talál viszonzásra, akkor feltételezzük, hogy valakinek objektív okokból nem sikerül a problémáját kellő körültekintéssel megoldania, ezért teszi próbára a türelmünket, és nem azért, hogy kellemetlenséget okozzon. 

A következő szint, amikor valaki mégsem elég figyelmes, ezért a többedik eset kapcsán a környezet számon kéri, hogy például feltétlenül szükséges-e az esti órákban zajos dolgot művelni, vagy nem lehetett volna-e azt a tüzet akkor meggyújtani, amikor már nincsenek kiteregetve a ruhák, esetleg nem lett volna-e mód időben szólni, hogy sok vendéget vár, és a kocsibeállóba kell parkolni.

Vannak persze akik ezekre a finom figyelmeztetésekre sem veszik észre magukat, és eleve úgy szervezik az életüket, hogy valakinek feltétlenül kellemetlenséget, problémát okozzanak. Ekkorra már általában a környezet egy emberként veszi észre, hogy az illető összeférhetetlen, és ekkor már a figyelmeztetés sem feltétlenül baráti, de ugye volt már ennél szívélyesebb is a hangnem, mégsem ért célt.

A következő fokozatok a lakossági bejelentés, feljelentés, hatósági figyelmeztetés, felszólítás, bírság, szóval egyértelmű jelzések a renitens viselkedés felhagyása érdekében. Abból a feltételezésből indul ki, hogy valami csak fog eléggé fájni ahhoz, hogy javuljon a helyzet. Na de mi van, ha az sem segít?

Ekkor jön a kényszerítés, mert ugye az mégsem működik, hogy valaki rendszeresen éjjel flexeljen, az úton keresztben parkoljon, hogy másokba mindig belekössön, vegzáljon, megvádoljon, lejárasson. Munka helyett lopjon, raboljon, sok egyéb módon a környezet emberi jóérzésében térdig gázoljon. Ezekre az esetekre vannak a törvények és a büntetési tételek. Azért kellenek, mert vannak, akik már semmi másból nem értenek, csak ha amúgy rendesen pofán vágják őket. A letöltendő börtön is egyfajta pofon. Deklarált szabályrendszerek szerint meghatározott normák kikényszerítésére szabott társadalmi revansok. Az a különbség egy bíróság által kiszabott retorzió, és a magánúton vett elégtétel között, hogy az elsőt a törvény segítségével szabják ki, a második pedig egy önbíráskodási akció. Ami viszont elvitathatatlan, hogy aki kretén, kötekedő, szemétkedik, áskálódik, gáncsoskodik, aki képtelen alapvető emberi normák szerint szervezni az életét, akinek szándékában sincs mások jóérzését, emberi méltóságát tiszteletben tartani, annak nem csupán egy pofon, de egy rendes megruházás is bőven kijár. Más kérdés, hogy ezt magánakcióban jogilag meg lehet-e engedni, meg az is, hogy vajon mennyire venné bárki is komolyan, ha azzal folyamodna egy érintett a hatóságokhoz, hogy egy barom állandóan szemétkedik vele az online térben? A válasz vélhetően az lenne, hogy túlságosan leterheltek a bíróságok ahhoz, hogy elmebeteg idióták fröcsögését szankcionálják. Még talán ez is érthető lenne, szóval marad a pofon, bár az eset kapcsán túlságosan finom megoldásnak tartom. Egy rendes szurokba-tollba forgatás jobban megfelelne egy normális személy igazságérzetének ennyi szemétkedés után.

A magánúton, tehát nem törvényesen, de amúgy jogosan vett elégtételeknek három jellegzetes módjáról vegyünk egy-egy példát. Talán még emlékszünk a képen ábrázolt pofonra. pofon.jpgJó ideje már, és számomra érthetetlenül fel volt rajta háborodva a világ. Én személy szerint azon, hogy miért vannak felháborodva? Adott volt ugye egy asszony, akinek volt egy betegsége, ami miatt nem volt épp fényes állapotban. Vállalta magát, és rendes férfihez méltóan vállalta a férje is. Aztán jött egy kretén, aki úgy gondolta, hogy mások nyomora, kínja, problémája épp jó ok a szemétkedésre, mert az szerinte vicces. Aztán a férjből előjött a védelmező férfi, és tökéletes megoldást adott a tökéletlen "humorra". Gondoltam is magamban, csak van még a sok ripacs között egy épkézláb férfi. Aztán jött az vesszőfutás, és nem értettem. Miért nem a gennyedék kér bocsánatot, és miért az, akinek jogos indulata keletkezett a felesége froclizása hallatán? 

A másik pofon el sem csattant. Már itthon vagyunk, és hazai a provokátor is. Bár bőven kijárt volna, Dopeman mély levegőt vett, és elintézte magában. Nem ér annyit, hogy bepiszkolja a kezét, és hát a szar akkor is szar marad, ha belerúgnak, csak még jobban bűzlik.

Hogy ez mennyire így van, annak bizonyításának is eljött az ideje. Új kötekedés, új célpont, de rossz kontextus. A pofon elcsattant, igazságos is volt, és a tanulság is egyértelmű. A szar pofozva is szar marad, mert nem arról van szó, hogy elvetette a sulykot. Ez az ember lényében hulladék, nem csak a pillanatnyi indulat ragadta el. Az volt a célja, hogy addig hergelje az áldozatát, amíg az kijön a sodrából, és ő ezáltal önmagát valamiféle magasabb minőségnek mutathassa. Szánalmas.

Talán még érdemes lehet szemügyre venni egy-két apróságot. Ez ugyan a személyes értékrendem, de az életem tapasztalataiból építettem, és nem társadalommérnöki BSC-n szereztem. Az EMBER az, aki vállalja a tetteiért a felelősséget. Ember a gyerek is, ha nem tagadja le, ha leejtette a poharat, és méltatlan a címre, aki felnőttként is inkább hazudozik. FELNŐTT az, aki magáról gondoskodik. Nem felnőtt, csak nagykorú, aki nem a maga életét éli, akiről mások gondoskodnak, mert a felnőtt a saját lábán áll, nem másén. És akkor nézzük a FÉRFIT. A férfi a primitív elképzelésekkel ellentétben nem az aki nemzőképes, hanem aki másokról is tud gondoskodni, másokért is tud és akar felelősséget vállalni. Egy férfi léte meghatározza mások létét is, mert másokról is gondoskodik, létük alapjainak előteremtését saját feladatának tartja.

Mindezt azért tartottam szükségesnek rögzíteni, hogy legyen viszonyítás a pofozkodások szereplőinek megítéléséhez. Akár Dopemant, akár Ábrahám Robit nézzük, megállapítható, hogy EMBEREK, mert felelősséggel gondolkodnak, viselt dolgaikat pedig nem letagadják, hanem vállalják. Az is megállapítható, hogy FÉRFIAK, mert önmagukon kívül mások életét is a vállukon hordják, másokért is dolgoznak, másokról is gondoskodnak. Természetesen FELNŐTTEK is, mert a saját lábukon állnak, előteremtik a szükségleteiket azáltal, hogy valamilyen piacképes értéket hoznak létre. Vizsgáljuk most akkor a "kritikusukat"! EMBER? Vajon vállalta az általa okozott feszültséget? Nem. Provokált? Igen. Vállalta a következményeket, vagy inkább elszaladt panaszkodni? Természetesen az utóbbi, tehát anatómiailag, vagy a törvény előtt definíció szerűen lehet talán ember, de morálisan csak egy csimbók. Vajon FÉRFI-e? Gondoskodik valakiről önmagán kívül? Az, hogy ivarérett, és olykor akad neki valami fizetett menet, csak a kanságra igazolás, egy férfi ennél sokkal több. Szóval nem, nem férfi. Marad még a kérdés, hogy legalább FELNŐTT-e? Azt nem mondhatnánk, hogy ne volna piacképes, amit csinál, mert van annyi igénytelen debil rajongója, hogy megéljen belőlük, de amit létrehoz, semmilyen skálán sem lehetne értéknek tekinteni. Mindent összevetve egy sunyi, haszontalan, gennyes szőrős agresszív hópihe próbálja minőségből felkérdezni a nála nagyságrendekkel értékesebb embereket.

És a végére még cigányozzunk is egy kicsit! Feltétlenül meg kell említenem, hogy ismerek elég sok cigányt, akiket rühellek. Nem előítélet szerűen tartózkodom tőlük, nem is gyűlölöm, hanem egyszerűen undorodom tőlük. Mégsem érzem magam rasszistának, mert ez az érzés nem a cigányságukból ered, hanem a viselkedésükből. Agresszívek, kötekedőek, visszaélnek minden lehetséges helyzettel, a környezetüket folyamatosan alázzák. Folyton az általuk vélhetően kiszolgáltatottnak, gyengébbnek, támadhatónak próbálnak keresztbe tenni, és ha ellenállásba ütköznek, vagy a rokonságot, vagy a hatóságot hívják, hogy bepanaszolják, aki vissza mert ütni. Az eset kapcsán ismerős lehet. Igen, pont azt utálom, és mindenki más is utál bizonyos cigányokban, aki úgy viselkednek, mint a Puzsér. Azok a cigányok, aki emberi minőségükben értéket képviselnek, nálam tiszteletet kapnak.

Fordítsuk meg végül a helyzetet, csak hogy minden érthetőbbé váljon, hogy vajon ki hová is tartozik emberi minőségében. Tegyük fel, hogy Puzsér egy cigány, de ezen felül semmi változtatás, és Ábrahám Robi egy megsértett, vegzált, és reakcióra provokált amúgy fehér magyar ember, szintén semmi egyébben nem változtatott körülmények között. A képlet közfelfogás szempontjából rendkívül egyszerű lenne. Amolyan tipikus putriszellemiség. A gennyes cigány beleköt a magát normál társadalmi normákhoz tartó konszolidált életet élő magyar polgárba, majd amikor betelik a pohár, és megkapja, ami kijár, elszalad a rendőrségre, és tele hazudja  a jegyzőkönyvet a hatalmas és oktalan sérelméről. Bizonyítékok saját bevallása szerint nincsenek, csupán az állítása, de ez alapján a hatóságok máris intézkednek, mintha nem is egy otthonába hazatérő családapáról, hanem egy szökésben lévő terroristáról lenne szó. Az ártatlanság vélelme, vagy a bizonyítási kényszer fel sem merül, mert ha egy cigány a "sértett", akkor biztos igaza is van. Na most nekem úgy tűnik, pont ez is történt, csak épp mások az etnikai leosztások. A helyzet viszont kristály tiszta. A többségi társadalom pont azt az emberi gennyet utálja a cigányságban, amit jelen esetben Puzsér képvisel, és épp azért kellene Ábrahám Robit és az amúgy egyre több hétköznapi dolgozó, gyereket nevelő, családról valóban gondoskodó, otthonára, emberi tartására, jóhírére kényesen ügyelő cigányokat kellően megbecsülni, mert a Puzsérfélék emberi selejtségüket úgy próbálják relativizálni, hogy mások értékeit elvitatják. Ezzel pedig azt üzenik, hogy nem az emberi érték a lényeg, hanem a származás, márpedig ez egy ostobaság. Pont a Puzsér-rajongóknak való demagógia.

Kellett az a pofon!

A minap olvastam, hogy most épp Szandiba állt bele. A részletek már nem is érdekelnek. Puzsér egy selejt, ha valakibe beleáll, az valószínűleg nála utolérhetetlenül értékesebb, ezért fejlődés helyett inkább piszkoskodik vele. 

 

29 komment

Címkék: Közélet Társadalom Kritika Felelősség Reakció


A bejegyzés trackback címe:

https://magan-galaxis.blog.hu/api/trackback/id/tr2118453919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lorrh 2024.08.01. 21:47:16

Nagy kár hogy a pofozkodó embert veszed védelmedbe és nagyvonalúan elfeledkezel, hogy ez az ábrahám nevü ember előzőleg miket írt a puzsérról, a csajáról és mennyire alpári személyeskedő tahóságot tolt már bele a gennymédiájába, mire lett az a gúnyos buzizás a puzsér válasza.

És utána azt a pofont te megtapsolod, mert mennyire férfias macsó izé.
Hát nagy probléma hogy a jéghegy csúcsát nézed csak.
Vagy ne foglalj állást, vagy tedd ezt körültekintően.
Így most nagyon félrementél.
puzsér NEM a személyet támadja hanem a kulturális vagy politikai munkásságukat.
Ezt nem tudod szétválasztani?
Kérlek ne légy faék ember.
Vagy legyél ha ennyire futja neked.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2024.08.02. 03:02:01

@Lorrh: Puzsér, mióta összeállt a Magyar Hanggal, azóta intellektuálisan megszűnt önállóan létezni. Most a Soros hálózat láncos kutyája és mindenkire ráuszítják, aki a másik oldallal szimpatizál.
Az esetnél meg messze túllőtt a célon és sunyi módon utólag felháborodik, hogy nem értik az ő poénját. Nem, egyáltalán nem vicces valakibe beleszállni a származása és a neve miatt.
A pofozkodás nem megoldás, de van amikor érthető. Itt nevelő hatású is lehet, majd meglátjuk.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2024.08.02. 07:33:57

@Lorrh: Ami a körültekintést illeti, megtettem. Annyira, hogy még lássam a fától az erdőt, mert szerintem ez a legtöbb ember számára nagy hiba.

Teljesen mindegy, hogy kinek melyik ellenreakcióra mi volt a következő beszólása. ezek a fák, de nem relevánsak. A lényeg, hogy ki kötött bele először a másikba, és ez egyértelmű. A történet másik vége a végkifejlet, ezt kicsit bővebben kell kifejteni.

Tehát. Tudom, hogy látszólag én megyek szembe az autópályán, de valahogy az útjelzőket mégsem én látom a hátlapjuk felől. Szóval, én egy adott dolgot sosem a középértéke felől vizsgálok, hanem a lehetséges végletek felől. Nem vagyok egy széplélek, nem hiszek benne, hogy csak mert 95% esetben egy szabály igaz, már kijelenthető általánosan is.
Ha egy szerencsétlen szülőnek van egy vásott hülyegyereke, akire nem hat a szép szó, a lelkiismeretére ható beszélgetés, nem hat az eltiltás TV-től, telefontól, focitól, akármitől, akinek szent meggyőződése, hogy az önmegvalósítás eszköze a mindenáron való permanens szembehelyezkedés, akkor azt a többi lehetőség elfogyása esetén bizony a saját érdekében nyakon kell vágni. Nem azért, mert ez lenne az általános követendő megoldás a gyereknevelés terén, hanem mert mondjuk adott esetben így tudod megelőzni, hogy beleessen a szakadékba, elgázolják a gyorsforgalmi úton, vagy leharapja az oroszlán a kezét egy szafarin. De ha ezeket még meg is úszná, jobban jár egy atyai nyaklevessel, mint később a fegyházzal. Pragmatikusan gondolkodom. Minél később ütközik egyértelmű ellenállásba az ember, annál fájdalmasabb a korlátozás. Ne azokra gondolj, akinek el lehet magyarázni, hogy ne gyújtsa fel a macska farkát, mert az úgy fáj neki, mintha az ő haja égne, hanem arra a néhányra, amelyik azért gyújtja fel, mert ezzel vélhetően retorzió nélküli tehetetlen dühöt vált ki a környezetéből. Erre a legjobb megoldás a retorzió olyan formája, amit még ő is felfog, maradandó károsodás nélkül neki is baromira fáj.

Visszatérve a PR vs ÁR témára. Mégis hogyan lehetséges az, hogy PR-ek ez már a nagyon sokadik konfrontációja különböző emberekkel, miközben olyan magas tudományossággal képes megnyilatkozni, mint például, hogy egy jumbo tonnányi kerozint éget percenként? A másik oldalon meg azt látjuk, hogy ÁR például mondjuk a zsidó/palesztin konfliktus kapcsán azt nyilatkozza, hogy biblikus időket idéző történések vannak, mert Izrael nem Isten segítségét kérve háborúzik, hanem a saját erejét fitogtatva, és ezért fordul vele szembe a világ. Nem vagyok vallásos, mint ahogy repülőmérnök sem, de a két kijelentés közül a PR-é egy nyilvánvaló baromság, míg ÁR-é meg egy elgondolkodtató önálló szemlélet. Ebből pedig elég rövid úton kikövetkeztethető, hogy egy kőbunkó próbál észt osztani egy filozofikus típusnak. Még ez sem lenne nagyobb baj, de nem azzal támadja, hogy mondjuk meghaladottnak mutatja a vallások világát, vagy tételesen cáfolná, hogy a kijelentés hol megy szembe a Bibliával, hanem azzal, hogy cigány. Szerintem meg a puszta megnyilvánulásai alapján a PR fehér ember létére cigányabb a legaljább drogterjesztő putrilakónál. Neki az ÁR-tól csak kérdeznie lenne szabad, mert bőven tanulhatna tőle, ha egyáltalán felfogná milyen primitív.

@megamovieboy: "A pofozkodás nem megoldás, de van amikor érthető. Itt nevelő hatású is lehet"
- Gondolom ezt csak elvi lehetőségként gondolod. Ha PR képes lenne a fejlődésre, már rég magába szállt volna, de ő helyette próbálja a liberális széplelkekhez törleszkedve sajnáltatni magát. Undorító.

Lorrh 2024.08.02. 09:01:22

@F.M.J.: persze hogy sajnáltatja magát, mert egy hisztérikus neurotikus pöcs - emberileg.

És igen, az a buzizó írása nálam is kiverte a biztosítékot.
Csak tudod az intellektuális fölényre pofonnal válaszolni - az eleve vesztes pozició. Primitiv buta emberek ösztön reakciója.
Persze erre is szükség van ha az utcán egy verekedésbe botlasz.
De simán odamenni valakihez az utcán és a nulláról pofonverni - ez a legalja primitiv ösbunkó szinvonal.

ábrahám is gyalázta puzsért plusz a családját. ezt nagyon finoman kkedvesen elfelejted megemlíteni, mert a saját koncepciódat erőlteted.
izraelt minek is kevered ide???
Elterelés?

Lorrh 2024.08.02. 09:03:31

"Neki az ÁR-tól csak kérdeznie lenne szabad, mert bőven tanulhatna tőle, ha egyáltalán felfogná milyen primitív."

fúú de beszorultál egy védhetetlen sarokba és már csak vagdalkozásra van erőd. Ez nagyon gáz.
Gondolom te engem is simán pofánvernél ha már elfogynak a szóbeli érveid. Hányinger.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2024.08.02. 10:54:43

@Lorrh: "az intellektuális fölényre pofonnal válaszolni"
- Ezt kifejthetnéd? Miből tűnik úgy, hogy ez a bizonyos fölény létezik? Én nem látom.

"simán odamenni valakihez az utcán és a nulláról pofonverni"
- Na ez az a tétel, ami az eddigi elmondásokból egyáltalán nem így történt. Még akár lehetne is, de ugye ÁR eddig legfeljebb szájkaratézott, PR viszont ezen túl már többször is bizonyíthatóan hazudozott, ha az érdekei úgy kívánták. Innen meg ugye a szavára adni nem túl következetes álláspont. Még lesznek fejlemények, de az biztos, hogy úgy viselkedik, mint egy szopós malac.

"ábrahám is gyalázta puzsért plusz a családját. ezt nagyon finoman kkedvesen elfelejted megemlíteni"
- Mint fentebb írtam, nem a közjáték a fontos, hanem a kiindulás, és a kifejlet. Az, hogy felváltva ki milyen szövegeket engedett el a másik irányába, teljesen mindegy. Csupán részletkérdések. Amúgy itt visszautalnék arra a bizonyos "intellektuális fölényre". Ha lenne, akkor ugye eleve nem vesz részt egy primitív vitában, ha viszont részt vesz, akkor vagy a vita nem primitív, vagy talán mégsem olyan nagy intellektus ez a PR. Ide tartozhat még, hogy ugye ÁR elmondta, hogy egy hete halt meg a fia, és rohadtul nem aktuális a fröcsögés. Ha PR valóban rendelkezne bármiféle emberi méltósággal, vagy akár csak alapszintű moralitással is, akkor közli, hogy majd később folytatjuk, és sarkon fordulva távozik. Most arról meg ne is beszéljünk, hogy akár nyilváníthatott volna valamiféle együttérzést, de ahhoz szintén intellektusra lett volna szükség, ami egyre nagyobb bizonyossággal nem áll rendelkezésére.

"a saját koncepciódat erőlteted"
- Nem erőltetem, hanem képviselem. Amíg a nézeteim nem találnak cáfolatra, addig ugye feladni sincs értelme.

"izraelt minek is kevered ide??? Elterelés?"
- Nem, ez egy példa volt a két fél más irányú kinyilatkoztatásainak színvonalából. Amúgy evvel az erővel a repülést és az energetikát is idekevertem, ami szintén badarság.

"beszorultál egy védhetetlen sarokba és már csak vagdalkozásra van erőd"
- Innen nézve meg úgy tűnik, hogy vagy nincs rá igényed, vagy nem elég széles a látóköröd más nézetek megismeréséhez. Valójában az lenne gáz, ha én is csak a saját zsigeri nézeteimet tudnám igaznak elfogadni, és eszembe se jutna más szemszögből vizsgálni a dolgokat. Talán feltűnt, a posztban egy korábbi pofont is megemlítettem a kontextus kedvéért.

"engem is simán pofánvernél ha már elfogynak a szóbeli érveid"
- Rosszul gondolod. Ez csak akkor történne meg, ha belekényszerítenél egy ilyen helyzetbe, mert attól, hogy alapjában véve békés vagyok, nem jelenti azt, hogy birka is. Természetesen nőket még ilyenkor sem pofozok, de egy vödör hideg víz azokat is képes elgondolkodásra késztetni.

@IrinaEmerencia:
"belemenni két acsarkodó ember eldurvult vitájába azt jelenti, hogy bevonódtál, le kell tenned agarasod valamelyik mellett és a másik ellenében"
- Ajánlom figyelmedbe a poszt legelején olvasható mondatot: "most sem elsősorban az aktualitással, csak annak kapcsán egy külön megközelítéssel szeretnék foglalkozni". Az élet adja a témákat, és néha kedvem támad kifejteni a véleményem velük kapcsolatban. Vagy úgy gondolod, hogy előbb erre engedélyt kellene kérnem a színtelen-szagtalan liberális semmilyenségtől? Ez még mindig az én blogom. Csak a törvényeknek és a saját elvárásaimnak kell megfelelnem.

"Érzelmeket korbácsolni, hisztérikusan vicsorogni ősi hitlerista taktika."
- Mindjárt kicsordulnak a könnyeim. Micsoda bullshit. Ősi és hitlerista egyszerre mi? Persze már a rómaiak is hitleristák voltak, a vikingek négerek, na meg persze a buzik szülik a zseniket. LOL Szerintem ezekről a dolgokról nem velem kéne beszélgetned.

Lorrh 2024.08.02. 11:48:53

@F.M.J.: "Természetesen nőket még ilyenkor sem pofozok"
Miért nem?
Ha egy nő férfiasan agressziven mondjuk pofánver akkor te csak kedvesen előreengeded az ajtónál?
De amúgy ha férfi mondjuk de tolószékes akkor azt felrúgod, amikor genyóskodik veled?
Ez nagyon releváns hogy férfi vagy nő a kromoszómái szerint?

Ha valaki írásban kommunikál akkor azzal a fegyverrel kell legyőzni is. Az nem poén hogy pofánveri. Mert ha meg a másik félnél pisztoly lett volna akkor az jogos, hogy a pofozkodót meg lábonlövi puzsér? Mert mindig az erősebbnek van igaza?
Nem gondolod hogy meg kell maradni a kereteknél, ez lenne a civilizáció egyik lényege.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2024.08.02. 12:17:54

@Lorrh: "Ha egy nő férfiasan agressziven mondjuk pofánver akkor te csak kedvesen előreengeded az ajtónál?"
- Talán tettem valahol olyan utalást, amiből ez következik?
Elég erősen terelsz. Tolószék, meg fegyver. Nem gondolod, hogy kicsit túlgondolod? Szerinted egy tolószékes beleáll egy testi provokációba, mint PR, és próbál a másik pofájába mászni? Na és az elképzelhető, hogy valakinél csak úgy esti séta esetére véletlenül épp fegyver van? Csak azért kérdem, mert ugye a karja meg épp mindig kéznél van. A felvetés akkor lenne releváns, ha valóban lett volna valamilyen verekedőeszköz ÁR-nál, de ugye nem volt. Ami volt, azt nem igen tudta volna otthon hagyni, tehát az egész kérdés csak mellébeszélés. Ennél sokkal egyszerűbb a képlet. Ez a barom abban a hitben, hogy nyugodtan lehet kretén, mert ÁR vagy nem megy el a tettlegességig, és akkor Dopemanhoz hasonlóan legyalázhatja, hogy egy gyáva alak, vagy ha mégis, akkor dokumentálja, és majd manipulálva visszaélhet vele. Gondolom a helyszínen ő is észrevette a köztéri kamerákat, és csak akkor kezdett utólag szemétkedni, amikor kiderült számára, hogy nem üzemeltek, és csak az ő sztorija maradt. Azt nyilván nem tudta, hogy ÁR már előtte bement a rendőrségre vallomást tenni, kvázi feljelentette magát, mert ezt tartotta jogkövető magatartásnak. Nem kell kitalálni a kanálban a mélyedést. Olyan egyszerű az egész mint a pofon, ami meg simán kijárt volna már Dopemantól is, csak azt mondjuk nem a gyászában kapta, és felül tudott emelkedni egy nemzőszerv fröcsögésén.

Lorrh 2024.08.02. 13:03:11

@F.M.J.: egyáltalán nem értünk egyet semmiben. Számomra elfogadhatatlanul szésőséges a véleményed.
Megértem hogy nem tudsz ember maradni ha ennyire erős ingerek érnek és gyenge az értékrended, humanizmusod hozzá.
Dolgoztam bányában - igaz nem földalatt- de, abszolút meg tudom érteni a kétkezi munkások világát.
Te is ehhez a népréteghez tartozol, sokan vagytok még ilyenek ebben az országban, ti vagytok túlsúlyban. A nyers erő az egyetlen amit respektáltok. Akit otthon az apja anyja vert az megmarad ezen a szinten, nem hibásak emiatt.

Lorrh 2024.08.02. 13:05:59

@F.M.J.: az meg már mennyire súlyos hogy nem tudsz elvonatkoztatni, példákból következtetéseket levonni. És belekötsz, hogy nem volt puzsérnél pisztoly és az ököl meg kéznél van.
Bazzz, mintha egy óvodással beszélgetnék.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2024.08.02. 14:06:00

@Lorrh: "Számomra elfogadhatatlanul szésőséges a véleményed.
Megértem hogy nem tudsz ember maradni ha ennyire erős ingerek érnek és gyenge az értékrended, humanizmusod hozzá."
- Nos az "ember maradni" kifejezés furcsán hangzik tőled, aki csupán a véleménykülönbség okán dehumanizálja a vitapartnerét. Lehet, hogy számodra fájdalmas, ha valaki a hópihék világán kívülről érkezik.

"abszolút meg tudom érteni a kétkezi munkások világát.
Te is ehhez a népréteghez tartozol"
- Ismét nem nyert hangszórót. Nem a kétkezi munkások, hanem az un. műszaki értelmiség közé tartozom. Ez tudod egy köztes állapot. Mi a földön járunk, a valóságban élünk és nem lila ködökben úszkálunk. Mi tervezünk és építünk házakat, hidakat, alagutakat, vasutakat, autópályákat, csatornákat, hajókat, metrókat, repülőket, szóval szinte mindent, amit a hópihék csak használnak, és amilyen színfalak között a tejszínhabos hagymázas utópiáikat fogalmazzák. Talán ez a rendkívül nagy távolság teszi számodra érthetetlenné azokat a dolgokat, amiket próbáltam megfogalmazni.

"nem tudsz elvonatkoztatni, példákból következtetéseket levonni. És belekötsz, hogy nem volt puzsérnél pisztoly és az ököl meg kéznél van."
- Szövegértési nehézségek. Nos először én hoztam példát, amit nem értettél és terelésnek véltél. Most te hoztál, és úgy csinálsz, mintha szóba se került volna, és közben folyamatosan mellébeszélsz. A tény az, hogy ugye elcsattant egy indulatból kelt (tehát nem előre megfontolt szándékú) pofon. Nem ököl, ez csak a PR narratívája, amit semmi sem támaszt alá, csak a már sokszor beigazolódott hazug szava. Te viszont mégis elhiszed. Akkor ki hordja a szemellenzőt?

Na és természetesen a nyúlcipő, hogy leiratkoztál. Hiányozni nem fogsz, de legalább megpróbálhattál volna kicsit értékelhetőbb lenni. Tudod, ok-okozati összefüggések, ténymegállapítások, következtetések. Olyasmire gondolok, ami túlmutat az általános mellébeszélésen. Na mindegy, így is jó.

Lorrh 2024.08.02. 15:06:29

@F.M.J.: "tehát nem előre megfontolt szándékú) pofon"
Pont te írtad feljebb hogy előre eltervezte, még a rendőrségen is feljelentette magát (sic!) és higgadtan odament az utcán egy emberhez és pofánvágta. Ököllel - mert hogy kéznél volt.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2024.08.02. 15:55:04

@Lorrh: Úgy látom tényleg szükséged lenne a szövegértési ismereteid felfrissítésére.

Hol írtam ezt: "Pont te írtad feljebb hogy előre eltervezte"? Idézd ide pontosan, ne beszélj mellé, ugyanis én ilyesmire még csak utalást sem tettem. Melyik komment, melyik bekezdése, szó szerint hogyan hangzott. Tudom, hogy a számok nyelve nagyobb részt a műszakiaké, mások csak alapszinten beszélik mint idegen nyelvet, de ennyire azért még csak fog sikerülni.

"a rendőrségen is feljelentette magát"
- A mondatrész pontosan így hangzott: "nem tudta, hogy ÁR már előtte bement a rendőrségre vallomást tenni, kvázi feljelentette magát". A kontextust fentebb megtalálod a 12.17-kor keletkezett kommentben. A lényeg, hogy azután ment a rendőrségre, miután felpofozta PR-t, mert tudta, hogy ez nem volt törvényes joga, és nem akart se elmenekülni a felelősségrevonás elől, se nem akarta letagadni. Ezt hívják felelősségvállalásnak.

"higgadtan odament az utcán egy emberhez és pofánvágta"
- Tehát a narratívád szerint ÁR csak úgy sétálgatott az utcán, és random odalépett valakihez, akiről csak később derült ki a személyazonossága, és pofánverte. Ha igaz lenne, amit írtál, akkor természetesen egyetértenék, csakhogy nem így van. Nem volt higgadt, mert PR folyamatosan provokálta, nem volt random, pontosan tudta, hogy ki provokálja, mivel provokálja, és nem tervezte, hogy megüti, mert akkor valószínűleg készült volna vagy segédeszközzel, vagy alibivel, és utánna nem a rendőrségre megy vallomást tenni.

"Ököllel - mert hogy kéznél volt."
- Ja, meg kéznél volt a lába is, akár fel is rúghatta volna. Mért nem vádolod rögtön azzal is. Mégis a pofon szóból melyik betű érthetetlen. Nem volt box. Pofon volt.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2024.08.02. 18:12:18

@Z.generáció: Elfelejtetted indolkolni a véleményed. Ez itt nem a zizigeneráció böfögőkórua. Ez eddig nagyon gyatra, amolyan fegyőrszintű bárgyúság. Csak azért nem töröltem, mert szeretném megadni a lehetőséget, hogy legyere a fáról.
Leülhetsz fiam. Elégtelen.

gigabursch 2024.08.02. 21:44:47

Puzsér pontosan bemutatja azt, hogy hogyan keletkezik az a sztereotípia, hogy "rohadt/bunkó/büdös zsidó".
Amúgy - tetszés szerint - az, csak a fő gond, hogy őt erre a szerepre küldték, hogy pont ez a vélemény legyen kellően hangos és akkor rögtön jön a nácifasisztatrappustaturistabesenyőpista ömlengés.

gigabursch 2024.08.02. 21:48:40

@IrinaEmerencia:
Bevonódás nélkül is lehet valakinek önálló és megalapozott véleménye.
Hibás a megközelítésed.

Vö: szép az, ami érdek nélkül szép.

gigabursch 2024.08.02. 21:51:14

@Lorrh:
A szêlsőség nálad van.
Ugyanis nem vagy hajlandó tudomásul venni, hogy nem csak a te inerciarendszered szerint lehet a világ jelenségeit értelmezni.
Következésképpen kizársz és minősítesz.
Tévesen.
Ezért vagy épp te a szélsőséges gondolkodású.

Lorrh 2024.08.02. 22:03:19

@gigabursch: a posztoló a saját zárt inerciarendszeréből kiindulva alkotott véleményt, tehát kizárt és minősített. Puzsért például hogy ő a rosszfiú. És a másik felet, hogy az meg a jófiú és megérdemelten pofozkodott.
Ez meg a posztoló szélsőséges véleménye. Csáó.

JusztinaEufrozina 2024.08.07. 08:41:21

@gigabursch: "A szêlsőség nálad van.
Ugyanis nem vagy hajlandó tudomásul venni, hogy nem csak a te inerciarendszered szerint lehet a világ jelenségeit értelmezni.
Következésképpen kizársz és minősítesz."

De hát mindenki aki véleményt nyilvánít, ezt teszi. Így vagy úgy, nagyon kevés ember meggyőzhető, hogy nem úgy van, ahogy gondolja. Kizár és minősít mindenki.
Ez az alapja a vitának (nem beszéltetésnek!).
Te is, ő is, én is.
És hogy ki gondolja tévesen, azt nem az éppen aktuális vitapartner határozza meg. :)

gigabursch 2024.08.07. 09:01:12

@JusztinaEufrozina:
Demagógia rulez!

Esetleg lapozz vissza a saját eredeti hozzászólásodhoz és próbáld értelmezni, hogy:
A) elfogadtad a másik ember eltérő véleményét és ahhoz képest látod te másképp
B) kioktattál másokat, hogy az érintett dél hülye.,

gigabursch 2024.08.07. 09:03:23

@gigabursch:
ehhh.. android okostelefon intelligens szójavítás...

B) kioktattak másokat, hogy az érintett fél hülye.,.

JusztinaEufrozina 2024.08.07. 09:17:46

@gigabursch: erről beszélek, hogy mindenki a saját véleményét tartja elfogadhatónak, helyesnek, és tukmálja rá a másikra. De ezt te csak Lorrh-nak írod meg, magadnak nem.
Ez a vita. Nem a beszélgetés, hanem a vita. Hogy mennyire megy személyeskedésbe az a két vitázón múlik.
Én a könnyebbség kedvéért egyébként le szoktam írni időnként, hogy "ebben meggyőzhető vagyok", vagy "ennek a máshogy gondolásában nem vagyok meggyőzhető". Hogy ne legyen felesleges időpocsékolás.

gigabursch 2024.08.07. 12:52:01

@JusztinaEufrozina:
Ok, ebben egyetértünk.
Az utolsó bekezdéseddel meg kifejezetten egyetértek.

JusztinaEufrozina 2024.08.07. 13:45:07

@gigabursch: köszönöm. :)
Az utolsó bekezdésében pedig kifejezetten örülök, hogy egyetértesz, mert van aki ezt provokációnak érzi és belemegy a személyeskedésbe, holott teljes jóindulattal írom azt, hogy hahó, elfogadható tényekkel meggyőzhető vagyok, mert magam is bizonytalankodom, illetve a másik, a lezárásom semmi más, mint annyi, hogy kár folytatni, mert az idő drága. :)
süti beállítások módosítása