HTML

Magán-galaxisom

Ezt a blogot önálló világnézetemből és a kézenfekvő logikai összefüggésekből adódó szubjektív világlátásom kifejezésére indítottam. Szeretném az élet jelenségeit a saját meglátásaim szerint bemutatni.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kategóriák

Friss topikok

  • F.M.J.: @littke: Nem vagyok idealista, nem hiszem, hogy ne lenne szükség katonai költségvetésre. Ugyan úgy... (2024.04.27. 20:47) Gyilkos paradigmák
  • F.M.J.: @gigabursch: Elég komolynak mondható karavános kapcsolattartás volt Európa, az arab világ és a táv... (2024.02.15. 13:12) A vagyonadó igazsága
  • F.M.J.: @Deansdale: Persze, konteózz csak nyugodtam, bár ez nekem inkább realitás leírásnak tűnik. (2024.02.06. 12:24) A határon túl
  • Deansdale: Ha kötelező elcsúnyulni akkor kevésbé fogja rongálni az önbecsülését, hogy ő önként megtette. (2024.02.05. 16:10) A tájékozatlanság bosszúja.
  • F.M.J.: @gigabursch: Az egészségügy teljesítménye olykor erősen hajaz az oktatáséra. Az előbbihez egyáltal... (2024.01.24. 19:06) Oltási hajlandóságom evolúciója

2022.07.03. 17:08 F.M.J.

Oltási hajlandóságom evolúciója

 

Úgy kezdődött, hogy jött a járvány híre. Úgy hallgattuk, mint egy folytatásos gyermeteg horror sztorit, ami nagyon messze történik, talán egy távoli galaxisban. kep_2022-07-03_164611985.png

Aztán jött és jött egyre közelebb. Megjöttek az első hazai betegekről a hírek, és hamarosan az első áldozatokról is. Evvel együtt a szakvélemények is, melyek arról számoltak be, hogy a vírus ugyan veszélyes, nem játék, de valójában azok igazán veszélyeztetettek, akik amúgy is betegek, meg idősek, szóval az immunrendszerük amúgy is hadilábon áll. Azt is mondták, hogy a fiatal egészséges emberek legtöbbször úgy esnek át a fertőzésen, hogy még csak nem is veszik különösebben észre. Vakcina még nem volt. Heroikus kutatásokról lehetett hallani, mely a felszabadulás ígéretével kecsegtetett, de még vakcinát senki sem látott. Aztán lassan közelivé vált az oltás lehetősége. Regisztrálni kellett. Az volt a nagyon is megalapozottnak számító magyarázat, hogy amíg kevés a vakcina, addig szakmailag meg lehessen válogatni a szükségesség sorrendjét. Evvel együtt mindenkinek ajánlották, a fertőzés megállítása érdekében.

Egészséges ember vagyok. Orvossal a munkahelyi szűrővizsgálatokat, jogosítványhosszabbítást, véradást leszámítva eddig csak elvétve találkoztam. Úgy számítottam, hogy ráérek a regisztrációval, mert bár elmúltam már rég ötven, az egészségemet sokkal fiatalabbak is olykor irigylik. Gondoltam, ráérek felvenni az oltást akkor, amikor már a harmincasokat oltják, tehát valószínűleg korom okán nem kerülök valóban beteges emberek elé. Legyünk tekintettel egymásra.

Múlt az idő, és bár a várt korosztály oltása már soron volt, valójában a járvány már alig volt tapasztalható. Más dolgok fontosabbak voltak, és számomra már szinte feledésbe is merült a dolog. Avval napoltam el, hogy mivel a szakemberek a viszonylag friss oltást tartották kellően védőnek, ráérek magam beoltatni, ha ismét felfutóban lesz a járvány.

Ez is eljött, deltának becézték, és akkor a szakemberek elbizonytalanítottak. Már azt mondták, hogy az oltás nem akadályozza a fertőzés továbbterjesztését, csupán a súlyos megbetegedéstől véd. Az sem elhanyagolandó, de egészséges ember lévén, én a továbbterjesztés akadályozása érdekében akartam felvenni az oltást, így viszont okafogyottá vált. Gyanúm be is igazolódott, mert volt pár nap, amikor a sajtóban ismertetett tünetek jelentkeztek. Pár napig tartott, és semmivel sem kínzott meg jobban, mint egy pincetúra, vagy leszerelőbuli mértéktelen kóstolgatás és iszogatás utáni kellemetlen közérzete. Átvészeltem pálinkával, fokhagymával, vörösborral, meg savanyúsággal. Nem mondom, hogy kellemes volt, de éltem már rosszabb élményeket is. Gyógyszer ahhoz sem kellett. 

Aztán jött az omikron, mely folyamatában vette át a helyet. Erre már csak a vállam vontam. Hadd jöjjön. A súlyosabbat is könnyen leráztam, evvel mi lehet? Figyeltem a statisztikai adatokat, a rengeteg fertőzöttet, a kicsit sem több kórházakban kezeltet, és egyre inkább világossá vált, hogy valójában mi véd a fertőzés ellen. Saját életem idevonatkozó részletei adták a megoldást, és ráadásul úgy, hogy az oltás tukmálásán túl gyakorlatilag az orvosok véleményével sem ment szembe. Ezek a következők voltak.:

Szmogterheléstől védett vidéki életkörnyezet, mely tiszta levegőt biztosít.

Munkámból adódóan sok szabadban töltött idő, melynek jelentékeny részét geodéziai műszerek cipelése teszi ki, tehát jelentős természetes "D" vitamin felhalmozás némi fizikai terheléssel egybekötve.

Saját kertemből, tehát garantáltan vegyszermentesen termett friss gyümölcsök fogyasztása.

Kapirgálós tyúkoktól származó, tehát nem nagyüzemi, viszont viszonylag sok tojás fogyasztása.

Igazi tehénből származó, valódi tej, tehát nem ÚjraHasznosítottTejpótló fogyasztása.

Bár e két utóbbi nem saját forrásból származik, hanem veszem, de viszont közvetlenül a gazdától, tehát eredeti. Mindehhez jön még a nem túl kényelmes, de mindenképp télen is mozgásra ösztönző fatüzelés biztosítása, szóval összességében vidéki életforma folytatása. Ki kell emelni, hogy nem vidéken zajló városi élet, ahol az udvaron műfű van, és gáz-, vagy villanyfűtés adja az egyenletes, de ellustító meleget. Nem veszek és fogyasztok vegyszerekkel ideálisra beállított küllemű étkeket. Ha gyorskaját ennék, akkor az sonkás rántotta, és nem mekis ételillúzió. Mindezek alapján úgy gondolom, hogy a fertőzésekkel szemben leginkább a jól működő immunrendszer véd meg, amit mértékkel stimulálni kell, és nem elvégezni helyette a munkát. Meg kell adni neki a működés feltételeit, és nem lefoglalni a kapacitásait folyamatos vegyszer-terhelésekkel, mint a mindenféle íz-, szín-, térfogat-, stb.-fokozók. Tudomásul kell venni, hogy az almában lévő kukac ugyan gusztustalan, de nem betegít meg, szemben a kukacirtó vegyszerekkel. A természetes szabadföldi körülmények között termelt zöldségek, gyümölcsök között ugyan van egy kevés ideális küllemű, de annyi biztosan nincs, amennyit árulnak. A multik étvágygerjesztő árújának fogyasztásával az immunrendszerünket amortizáljuk, ami így a folyamatos túlterhelés miatt az egészségesség látszata ellenére, már egy járvány támadásával szemben nem tud kellő mértékben fellépni. Érdekes lenne tanulmányozni egy olyan statisztikát, amelyik a vidéki életformát élők, és a többiek megfertőződésének arányát mutatja be, valamint a betegség lefolyását taglalja.

Mindezzel még nem ért véget a történet. Ami eddig volt, az szakmai kérdés volt, és mivel nem vagyok orvos, elfogadtam az érveket. Még azt is elfogadtam, hogy egyre többet tudnak a kutatók az egész kórokozóról, ezért olykor felülvizsgálják korábbi álláspontjaikat. Azt viszont nem értem, hogy ha - és ezt általánosan nem cáfolták -, a fertőzés legalább olyan jó védelmet nyújt, mint a vakcina, akkor az eddigi védettségi igazolványból, melyet ugye megkaptak az átesettek is, miért lett oltási igazolvány. Magyarul, ha a gyógyulás általi védettség nem elég jó védettség, akkor vajon tényleg a védettség a cél, vagy a vakcinák beadása? Ha mondjuk valaki nem akar koncertre, vagy bulikba járni, ha amúgy egészséges, és bár megfertőződik, a lefolyás nem igazán okoz több gondot, mint egy komolyabb macskajaj, akkor minek kellene oltatnia magát? Mire jó egy jól működő immunrendszer helyett elvégezni a felismerés és leküzdés feladatát, ezáltal csökkenteni a soron következő más fertőzéssel szembeni fellépés hatékonyságát? Azt hallani, hogy ez az utolsó változat ugyan fertőzőbb a többinél, de messze nem olyan veszélyes. Ha így van, akkor miért kell a gyerekeket oltani annak fényében, hogy az oltottak is fertőznek, viszont a gyerekek nem szenvedik meg a betegséget? Mitől lesz üdvös, ha a jövőben minden egyes fertőzésre rohamléptékű vakcinakutatás, és globális oltási kampány lesz a megoldás? Mitől marad életképes faj az emberiség? Leszámítva a krónikus betegeket és az időseket, valójában a legtöbb ember gyenge ellenálló képessége nem a vírus erejét, hanem az emberek tarthatatlan életidegen létformáját bizonyítja.

Nem, azt hiszem mégsem kérem az oltást, mert a formális logika szabályai szerint egészséges embernek semmi szüksége sincs rá. Nem lehet egyszerre igaz, hogy az oltottak is terjeszthetik a betegséget, de azért kell az egészségeseknek is az oltás, hogy ne legyenek vírushordozók. Nem lehet egyszerre igaz, hogy a fiatalok koruk okán már az eredeti vírustól sem szenvedtek sokat, de jó nekik, ha már a kisgyerekeknek is beadják a vakcinát. Nem lehet egyszerre igaz, hogy ha valaki már különösebb probléma nélkül átesett a betegségen, tehát bizonyítottan jól működik az immunrendszere, és közben a vírus egyre gyengébb, tehát ártalmatlanabb mutációi jelennek meg, akkor értelme lenne oltáshoz és nem oltáshoz és/vagy átesettséghez kötni a védettséget, ehelyett oltási igazolványnak átnevezni az eddigi védettségi igazolványt. Nem lehet egyszerre igaz, hogy ez egy általában életveszélyes vírus, miközben sokakról utólag derül ki, hogy felépültek belőle, csak épp nem emlékeznek rá. Nem lehet egyszerre igaz, hogy csak a vakcina véd meg, hogy kivétel nélkül mindenki megfertőződik, miközben a lakosság jóval nagyobb hányada oltatlan, mint ahány kimutatott fertőzöttről tudnak mindez idáig összesen, 

Nem bagatellizálok. Minden fertőzés veszélyes valamilyen mértékben, és mindig vannak, akikre valamilyen szempontból halálosan. Ez sem kivétel, ebbe is sokan halnak, és haltak már bele, mert a szervezetük valamiért nem tudott megfelelően védekezni. Mert öregek voltak, mert betegek voltak, vagy egész egyszerűen az életformájuk nem biztosított elegendő tartalékot az immunrendszerüknek a védekezéshez. Ez pedig sokféleképp elérhető. Például nem természetes úton bevitt vitaminokkal, amiről már kis iskolában is tanítják, hogy a sok is ártalmas, Ha tablettában kapja a szervezet, és nem maga választja ki megfelelő mértékben, az ugyan úgy terheli az immunrendszert, mintha nem lenne elég. Azon kívül ott vannak a vegyszerekkel előállított élelmiszerek, és lassan már a génmódosítottak is beszivárognak, de ide sorolható a szakmányban sötét szobában ücsörgés, vagy a fölöslegesen túlfeszített testedzés, esetleg tablettákkal felfújt izomzatú egészségesnek látszó, valójában természetellenes életmódot folytató emberek is. Nekik nincsenek immuntartalékaik, mert folyamatosan túlpörgetve tartják fenn az egészségesség látszatát. Nem sokkal védettebbek, mint egy idős ember, aki kora okán van ugyan annyira kiszolgáltatva.

Nem vagyok orvos, nem is megyek bele olyan szakmai mélységekbe, amikről semmit sem tudok, csupán olyan információkat hasonlítok össze, amik már az iskolai éveim alatt is részét képezték az alapvető tananyagnak, valamint amik ugyan azon szakemberek és orvosok szájából hangzottak el, és nem állják ki a formális logika próbáját. Ezért aztán nem vagyok meggyőződve, hogy minden probléma nélkül átvészelt, vagy észre sem vett fertőződés az oltásoknak köszönhető, melyek nélkül az érintettek bizonyára elhaláloztak volna. Elgondolkodtam, hogy ha és amennyiben a XIV. századi fekete halál sem volt képes Európa lakosságát kipusztítani, miközben a kutak folyók szennyezettek, az emberek mosdatlanok, az általános köztisztaság borzasztó volt, akkor a jelenlegi egészségügyi feltételek mellett, a jelenlegi higiéniai körülmények között, ha nem pusztítjuk mesterségesen az ellenállóképességünket, akkor egy ilyen veszélyességi kategóriájú vírusfertőzés valóban több ember oltását teszi szükségessé, mint a közismerten veszélyeztetettek száma? Ezek az adatok pedig ma is meglévő adatbázisokból lekérhetőek. Mindenkiről vezetnek digitális kartotékot az egészségügyben. Ez az adatbázis értünk van, hogy ha mondjuk sürgősségi ellátásra lenne szükségünk, akkor információ hiányában ne okozzanak több bajt, mint ami már amúgy is van. Ez az adatbázis azt is elárulja, hogy kinek kell valóban oltás, mert indokolja a kora, vércsoportja, egészségi állípota, rizikófaktorai, szedett gyógyszerei, kórtörténete, esetleg kiket kell soron kívül megvizsgálni, hogy a róla meglévő feljegyzések valóban aktuálisak-e, nem romolhatott-e jelentősebben az állapota, mint amilyen az utolsó adatfeltöltéskor volt.

Nem vagyok vírustagadó. Nem vagyok oltásellenes sem, sőt, az is lehet, hogy majd egyszer vírusfertőzésben fogok jobblétre szenderedni. De nem lehetne mérlegelésnek nevezni egy egyéni szempontok alapján csoportosított érvgyűjteményt, márpedig én lehetőség szerint objektív szetenék lenni. Megértem az oltást propagáló orvosokat, mert az a biztos. Megértem az oltást propagáló politikusokat is, mert a minél kevesebb áldozat jót tesz a népszerűségüknek. Ostobának tartom az oltásellenes lózungokat, mert nem szólnak releváns érvekről, csak szimpla uszítások. De mindettől függetlenül fenntartom a saját véleményem megformálásának jogát. Márpedig eddig a felvetődött kérdéseimre sehol sem találtam válaszokat, pedig nagyon érdekelnének.

Nem titkolt célom, hogy így a fertőzési uborkaszezonban, indulatoktól mentesen, és kellően hideg fejű résztvevőkkel sikerül egy megfelelő mélységű vitát generálnom, amiben talán válaszokat kapnak a felvetett kérdéseim.

 

Fogarasi Miklós  ( F. M. J. )

 

20 komment

Címkék: Kritika Dimenzió Felelősség Reakció


A bejegyzés trackback címe:

https://magan-galaxis.blog.hu/api/trackback/id/tr6617167790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tűz fal 2022.07.03. 18:46:14

Bár én felvettem az oltásokat, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy ért valamit. A probléma az, hogy szakmai vita helyett "vírustagadásról" beszéltek, ellentétes véleményű orvosokat is elhallgattatva, Bill Gates féle patkányokat viszont szakértőként interjúvolgatva. Innentől kezdve nagyon bűzlik valami.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.07.03. 19:13:55

@tűz fal: Nagyon sok vita van a világon látszólag tök egyszerű dolgokról. Amikor kicsit beleássa magát az ember, hogy ne csak egy bárgyú beszóló ember legyen, akkor előbb kiderül, hogy háttérben minden épp az ellenkezőjének látszik, majd még mélyebben, hogy még annak is van ellentmondása.

Számomra nagyon sokminden bűzlik, amire a fősodratban csak egyféle magyarázat van. A covid is közéjük tartozik. Ha a kutatási eredmények, a szakmai anyagok, az orvosi vélemények, és úgy általában az egész olyan tiszta ügy, akkor miért kell cimkézni a más véleményeket? Most tekintsünk el a chippeléstől meg a marslakóktól, a hülyeségre én sem vagyok vevő. És spec szívesen leszek az oltás legfőbb szószólója, de előtte valaki győzzön meg a helyességéről! Ha a józan érvek mellette állnak, az ellenvetések pedig hiteltérdemlően meg vannak cáfolva, akkor lehetünk biztosak a jószándékban, bár ekkor is kiderülhet később, hogy a tudomány tévedett. De ha más eszközökkel próbálnak rávenni, akkor eleve gyanakszom.

DDQ · https://www.facebook.com/Menetszel2016/ 2022.07.06. 07:58:55

Szerintem az a baj ezzel az egésszel, hogy megint nem mondtak igazat. Pocsék volt a tájékoztatás, totálisan félrevezető a kommunikáció. Akinek lehetősége volt, vagy éppen kötelessége volt ez ügyben megszólalni, az a saját érdeke szerint tette. Minden téren hamis, vagy nem kellően megalapozott infókat közöltek, majd ezek ellenkezőjét is. Egy kicsit beleláttam az egészségügy oldaláról, és a hatósági oldaláról a dolognak...
Az eü-ben az elején az volt a "direktíva" hogy senki nem Covidban halt meg, majd még a korábban elhunytak is át lettek kódolva Covidosra.
A védekezés meg....az eü-ben dolgozó feleségemnek én szereztem védőfelszerelést, mert csak egy pár kesztyű-maszk kombót kaptak... A sok hazugság, valamint a mindenhonnan felcsipegetett adatok azt mutattaák nekem, hogy egy dolgot biztosan el kell kerülni, hogy az ember korházba kerüljön...
Bár nem vagyok beteges, ha lehet kerülöm a gyógyszereket, oltásokat,halggattam a feleségemre, és az eü-ben dolgozókra. Miszerint az oltás csak arra jó, hogy minimalizálja a tüneteket, enyhe legyen a lefolyása, tehermentesítse az ellátórendszert. De amúgy is kötelező volt nálunk, bár meg is tagadhadtam volna. No és persze a szabad mozgás biztosítása sem volt utolsó szempont. Igaz olyankor sem érintkeztünk senkivel, elhagyatott helyekre jártunk.
Négy oltásig mentem el, s nem is volt gond. Ha voltam közben fertőzött, azt nem vettem észre. A környezetemben nagyon sokan elkapták, s volt akit nagyon megtépázott. Mindegy volt a vírusnak, hogy öreg, fiatal vagy beteg volt az illető.
Most éppen én vagyok karanténban, mert volt egy kis mandula gyulladásom, és az átment Covidba. Se láz, se komoly tünet nincs, némi nátha szerű érzet. No meg egy pozitív teszt.
Arra szerintem jók voltak az oltások, hogy enyhévé tették a lefolyást.
De ennyi hazugság mellett, ami ezt a vírus ügyet kíséri, tisztán látni a dolgokat, igen nehéz...

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.07.07. 13:31:37

@DDQ: Én azért kicsit jobbhiszeműen viszonyulok a hivatalos állásfoglalásokhoz. Nem feltétlenül védeni akarom, de próbálok elvonatkoztatni. Nekem is van szakterületem, és előfordul olykor, hogy olyan feladat elé kell néznem, amire nincsenek jól bejáratott módszerek (mondjuk ezekért érdemes csinálni), de azt is tudom, hogy senki másnak nincs az enyémnél nagyobb sansza a feladatot megoldani. Tehát, bármennyire is nem érzem magam a helyzet magaslatán, magasabban vagyok a lehetséges megoldás hegyének oldalában, mint bárki más, tehát nekem kell megoldanom a lehetetlent is. Én ennek a számlájára írom az orvosok kezdeti ellentmondásait. Ezért még önmagában nem gondolom, hogy felelősek lettek volna bármiért. Az már jobban zavart, hogy az olyan érdeklődve kétkedőket, mint például én is, inkább skatulyázták, mint kellően tájékoztatták volna. Megosztották a társadalmat a "nagyon jól tájékozottak" és a "tökhülyék" tábora között. Aki nem itta elvtelenül a mindenható vakcinamantrát, az virustagadó, kiszöldemberrettegő, meg összeesküvéselmélkedő lett. Fordítva meg vírusrettegő, meg orbánista, stb.

Sajnos be tudok számolni egy történetről. Két ember, akik túl a 70-en a vírussal megfertőződve egyszerre kerültek kórházba. Az egyik világ életében vigyázott az egészségére. Viszonylag lényegtelen kellemetlenségekkel járó problémákra is odafigyelt, és mielőbb kikúrálta. A másik ilyesmivel nem foglalkozott. Ha elkapott valamit, de nem döntötte le, akkor kihordta lábon. Nyilván kifújta az orrát, meg kerülte a tömeget, nem akart fertőzni, de nem igen foglalkozott ezen túl vele. Szerinted melyik élte túl?

Ez is egy tapasztalat volt az álláspontom kialakításában. A fenti cikket már pár hónapja megírtam, de nem akartam közzétenni felpörgetett környezetben. Most épp nem erről szólnak a dolgok, talán lehet róla higgadtan beszélni. Én nem vettem fel egyetlen oltást sem, bár eredetileg szándékomban állt. Elkaptam a legmacerásabbnak kiállított verziót. Pár napig minden keserű volt, nem volt kedvem többet enni, mint amíg az éhemet el nem vertem. Nem szedtem rá semmit, és nem mentem sehová. Ettem viszont fokhagymás kajákat, mert annak az íze azért átment a keserűn, és amúgy is szeretem. Ilyen volt még a savanyú káposzta, reggelente egy kupica kisüsti, meg délután némi vörösbor. Elmúltam 50. A korosztályomat erősen megtépázta a kór, tehát nem foghatom ifjúi ellenálló képességre, hogy nem gyötört meg, de akkor miért van, hogy bizonyos életformák, vagy körülmények ellenállóvá tesznek, mások épp nem, és főleg ezzel miért nem foglalkozik senki? Nem sportolok, nem figyelek az étrendemre, csupán élem az életem, ahogy jól esik. Télen favágás, tavasszal metszés, nyáron kert, ősszel szüret. Friss levegő, tágas udvar, szezonális saját termések, és bármi, amit megkívánok a felhozatalból. És sosem vagyok beteg. Vajon miért?

Régen kiköltöztem már a városból. A falusi emberek mások. Itt senki sem vett maszkot a boltba, ha nem volt ott idegen. Senki sem fertőtlenítette a kapu kilincsét, csak mert mondták, legyintettek rá, és bár voltak áldozatot, az országos átlaghoz képest nem sok, másrészt azok sem a nagyon veszélyeztetett társadalmi rétegekből, hanem a melóba ingázó városias életet élők közül. Egyszóval a láthatóan félvállról kezelő falusiaknál nem okozott akkora bajt, mint másutt. Ezek mind releváns kérdések, amikkel láthatóan senki sem foglalkozik, pedig szerintem ebben (is) lehet a megoldás kulcsa. Talán épp annak nem kellene kiderülnie, hogy a jólét és egészség kulcsa nem a GDP, meg az urbanizált egészségügy, hanem a természetközeli életforma?

Végezetül kíváncsi lennék azokra a tapasztalatokra, amire utaltál ezzel a mondatoddal: "Egy kicsit beleláttam az egészségügy oldaláról, és a hatósági oldaláról a dolognak...". Persze nem a konkrétumokat kérem, hogy idehozd, nem akarom lenyomozni, csak hátha találunk összefüggéseket egy polémiában is. Nem tudom elfogadni, hogy csak a vakcina segít, hiszen ha hihetünk annak a tézisnek, miszerint senki sem ússza meg a találkozást a vírussal, mégis kevesebb volt a megbetegedés, mint az oltatlan, akkor valami nem stimmel. Ugyanakkor ha a vakcina tudja annyira enyhíteni a tüneteket, hogy ágynak dőlés nélkül átvészelhetik vele az emberek a fertőzést, akkor az jó dolog, de tegyék mellé, hogy nem csodaszer, hanem segítség, és lényegében az egészséges életforma helyett van, már ha jól következtetek.

DDQ · https://www.facebook.com/Menetszel2016/ 2022.07.11. 10:05:29

@F.M.J.: Feleségem akkor az egészségügyben dolgozott, egy korházban... se elegendő védőeszköz, se tudatos stratégia nem volt...
Minden a statisztika körül mozgott, ha sok kellett " valamiből" akkor sokat jelentettek, ha kevés kellett akkor keveset. Ezt eljátszották visszafelé is, mert az volt a kívánatos... Igazából pontos dolgokat leírni nem lehet, mert van erre kitalálva egy BTK paragrafus...
Na meg a korházparancsnoki rendszer, amikor katonákat, rendőröket nevezetek a korházakhoz - hogy majd jól rendbe szedik a dolgokat...

Az én oladalm meg ugyan ez pepitába. Osztottak védőfelszerelést, csak a kocsikba, de használni csak felső vezetői engedéllyel lehetett, meg alaposan megmagyarázni miért is kellett. Személyi felszerelésnek meg egy rakat érdekes anyagból készült maszkot kaptunk... S táblázat táblázat hátán, jelentések...

Valahogy szerintem sokkal jobb lett volna, ha nem rendőrök meg kormánytagok és a tisztifőorvos tartotta volna a tájékoztatókat. Hiteles orvosok adtak volna tájékoztatást, akik minden lényeges kérdésre válaszolnak...

A politika meg huss a p...ba ettől a témától.

Mondtak itt mindenfélét, meg az ellenkezőjét, meg nyunyókáztak...
Mindenkit behajtottak az erdőbe, aztán meg is lett az eredménye.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.07.11. 18:57:58

@DDQ:
Meglepődve olvasom, amit írsz. Az egészségügy ellátása különösen hajmeresztő. A főállásom egy állami vállalatnál van. Folyamatosan kaptuk a maszkokat, fertőtlenítőket meg gumikesztyűket, bár senki sem használta. A szakterületem művelői a melóstól a mérnökök egy jelentős részéig sokat tartózkodik a szabadban. Bár más szakágak dolgozóin elég gyakran láttam maszkot, nálunk a kutya sem hordta, csak egy matrica emlékeztetett rá a bejárati ajtón, hogy amúgy kötelező lenne. Sosem számoltam meg, hogy egy-egy alkalommal mennyit kaptunk személyenkénti kiszerelésben, de egy egész komoly kukászsák megtelt vele. Próbáltuk elajándékozni, de mások is rengeteget kaptak. Lehet, hogy mindenből volt elég, csak dilettáns volt az elosztórendszer? Tényleg nem értem. Még egy gyűjtőjáratot is megszerveztek, hogy a használtakat beszedje az erre a célra rendszeresített külön zacskóba csomagolva. Nálunk persze sosem volt egy sem. Kérdeztem a söfőrt, hogy amúgy mi a tapasztalat. Azt mondta, hogy ez élete legjobb munkaköre. Autózgat, bemegy minden telephelyre az útvonalán, és kér egy pecsétet, hogy ott járt, de nem volt szállítani való. A rendszeres ellátást viszont egy másik autó hozta. Kiváló szervezés. Sajnos nem írhatom ide, hogy melyik cégről van szó, mert arra is van egy paragrafus. A kikerülésére a másik blogom szolgál, sajnos megtörtént esetek átmaszkírozásával. Bármilyen retardált is, sajnos a valóságról szól.

gigabursch 2022.08.04. 21:35:06

No, lássuk akkor az én edstemet:
Elsőre 2020 februárban kaptam el, amikor még híre sem volt és hivatalosan itthon se volt.
Öt hétig tartott, ebből kettő hét maga a pokol.
Ájulás környékig tartó, véres köhögési rohamok.
Íz- és szaglás vesztés brutálisan.
Totális álomkór.
Minden fájás.

A bakteriális átfertőződés elkerülése érdekében lórugás antibiotikum.
Emellé torma-fokhagyma-vörös és lilahagyma-csípős paprika kombó, hogy a nyálkahártyáim leürüljenek.
Ezt az öt hetet senkinek nem kívánom.
Ugyanekkor a fél falu (főleg az iskola és kontaktjai) brutálisan kidőlt. Hivatalosan mindenki influenzás volt. Kb 7% csinált később május felé antigen tesztet. Mind covidis volt.

Utána elkaptam 2020 szeptemberben. Takkra tudom, hogy kitől, hol és hogyan (a kocsiban a főnököm megfogta a telefonom, majd kicsivel később megvakartam a szemem).
Itt a láz és az álomkór volt a legdurvább.
Ugyanekkor volt hogy napi 16 órás alvások mellett amikor felkeltem mindent felfaltam (a nejem két napra főzött bakonyit a családnak...), s mégis 4 kilót fogytam így...
Utána oltás 2021 húsvét kedden az F-Astra Zenekarral...
Itt az első oltás kiütött, csak azért nem orditottam a fájdalomtól, mert az is fájt.
A második oltást nem is reagáltam (érdekes, mert a német meg ez ütötte ki).
Harmadjára 2022 január végén kaptam meg.
Napokig magas láz és kómás alvás... A nejemtől, akitől már rengeteg jót kaptam, de most egy ilyet. Nem is értem, hogy mivel érdemeltem ki...
Negyedszerre most két hete.
Csak álomkór....

Kapacitáltak harmadik oltásra, csakhogy munkakörhöz kapcsolódóan szükséges egy oltás. Annak ismertetőjében meg ke van írva, hogy előtte és utána fel-fel évig bármilyen oltás ellenjavallt.
(Ezen a háziorvos is meg az ÁNTSZ-es is kiakadt, hogy ez hülyeség. Meg is kérdeztem, hogy az értő olvasás- és a teljes felelősség hiánya náluk alapfeltétel-e? Nyilván szerettek...)

Mindemellett:
Egyik nagybátyám három évtizedet dolgozott kutató orvosként, véletlenül az AZ-nál, ill jogelődjeinél.
Két tesóm és én is teljesen magunkra haragítottuk, hogy a statisztika és a duma nincs egymással összhangban, azaz az oltatlan (súlyos és könnyű) betegek és elhaltak száma, aránya nem tükrözi vissza az oltás hatékonyságát.

Mert az oltás egyenlő oltalom, de ez a szar pont annyit ér, mint a 2009-es, Ukrajnai AEÁ laborokból kiszabadított H1N1 (almát) vírus elleni oltóanyag, azaz mellékhatása legalább lesz.

Viszont az biztos, hogy a D-vitamin felhalmozódása vastagon segít az akadály könnyebb vételében.
Már nem csak azt kéne pontosan tudnia mindenkinek, hogy hol képződik az emberben a D-vitamin, hanem azt is, hogy hogyan jut a véráramba.
(Figyelem! Egészségügyiek jellemzően nyomokban sem tudják!)

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.08.05. 08:13:48

@gigabursch: Ahogy mondani szokás: ez azért nem semmi!

Vidéki életet élsz, vagy csak vidéken? Ha az előbbi, akkor az részben megkérdőjelezi a gondolatmenetem. Azért csak részben, mert olvastam olyanokat is, miszerint bizonyos genetikájú emberek (pl.: vércsoport) nem különösebben veszélyeztetettek, míg mások meg túlságosan is. Olyat is olvastam (angol kórházi dolgozókkal kapcsolatban), hogy a szakmai tevékenységük során valami "T" sejtek úgy felszaporodnak a szervezetükben, hogy a vírus el sem jut az immunválaszig, a szervezetbe kerülésükkel egy időben purcannak ki. A természet csodálatos dolog.

Na jó, lesz ebből valami. Mondjuk egy jó vitairat társadalomról, egészségügyről meg életformákról.

gigabursch 2022.08.05. 08:34:11

@F.M.J.:
Saját jószág nincs, saját kert egy kevés. Beszerzett házi ez-az jelentős arannyal.
Heti rendszerességgel elegendő terepi munka: bőven.

Virális Érzékenység?
Most mit mondjak? Akár egy teljes élethozzáallási filozófia is lehet az alábbi dal, de 2:15-nél ott a kulcsmondat.
youtu.be/99NILFRk5WM

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.08.05. 09:12:59

@gigabursch:
OK. Ez feladja a leckét. Nekem gondolom sokat segít a "0+" vércsoportom, de nem lehet az a minden.
Nem úszta meg minden nullás.

A képletbe az általad leírt sokszoros elkapás és megszenvedés meg még oltás is, sehogyan sem fér bele úgy, hogy közben nem a szuterénben nyomogatod a gombokat 0-24-ben. Én nem hiszek a szerencsében, mindennek oka van még akkor is, ha látens.

Az oltásról azt állítják, hogy nem a betegségtől véd, hanem a kemény lefolyástól. Ez hihetőnek hangzik. Már csak a bevitt "E"-k, meg túltolt mesterséges multivitaminok jutnak eszembe. Megkérdeznék egy szakembert, de eddig csak olyannal találkoztam, amelyik elkötelezett valamelyik oldalra. Olyan nincs, amelyik elmondaná, hogy X valószínűleg nincs veszélyben mert ..., Y meg igen, mert ...

gigabursch 2022.08.05. 10:37:37

@F.M.J.:
Én A-s vagyok.
A család többi tagja 0-s.

gigabursch 2022.08.05. 10:40:26

@F.M.J.:
Most is a kertben a hintapadon dolgozók a laptopon...
Mezítláb, kisgatyában...

Amúgy amióta az eszemet tudom, mindig intenzíven reagáltam a fertőzésekre - és eddig mindig győztem...
:-)

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.08.05. 10:41:43

@gigabursch: Na és milyen volt a tapasztalat? Elkapták? És ha igen, akkor megszenvedték, vagy csupán kellemetlen emlék lett, esetleg észre sem vették, hogy volt valami?

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2022.08.05. 10:44:47

@gigabursch: Életed végéig halhatatlan leszel. Értem én. Vagyunk így ezzel néhányan.

gigabursch 2022.08.05. 10:45:04

@F.M.J.:
A nejem most szenvedett (ő is oltott, ugyanazzal, ugyanakkor), de ősszel alig volt nyűgje, mikor először kapta el... (akkor meg én nem kaptam el...)

A három gyerekből becsülve egyszer már mindenki megkapta, a legutóbbit a ksifiam hozta be, három napig fáradt volt és ennyi...

gigabursch 2023.12.07. 20:40:46

@gigabursch:
Kis covid napló...

Szóval a nejemtől annyi jót kaptam, így belefért egy kis covid is.
Ez volt a negyedik 2022. augusztusban.
El is ment a bal fülemről 1000 Hz felett a hallás.
Zúgni zúg, de legalább nincs egyensúlyzavarom, mint sokaknak.

Aztán 2023 nov 23-án leütött ötödjére is.
Négy nap 39.5 - 39.0 °C, aztán pár nap nyugi, majd köhögés és napi 14-16 óra alvás, megszakítva köhögőrohamokkal.

gigabursch 2023.12.07. 20:41:26

@gigabursch:
Csak 38.5 - 39.0 °C.
Csak...

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2023.12.08. 01:07:00

@gigabursch: Ez azért elég durva. Azt hittem, a covid belefulladt az ukranisztáni puskaporba. Úgy tűnik, vonzod a kis bajkeverőket. Mondjuk legalább egyre rövidebb ideig tart, bár gondolom attól is el tudnál tekinteni.

gigabursch 2024.01.24. 15:02:17

@gigabursch:
Annyi fejlemény lett belőle, hogy lett először egy három hetes pokoli köhögésrohamokkal együttjáró napi rutin, ami aztán egy további jó három hét alatt apadt el.

Majd dec. 19-én kénytelen voltam kórházba menni mert úgy zakatolt a szívem. Ott meg kiderült, hogy lett egy enyhébb fokú szívizom-gyulladásom is...
Ennek eredőjeként úgy a dec 16-jan 10 időszakban a mindennapi (10-)12-16 óra alvás megvolt.*
Hozzá kell tenni, hogy a sürgősségin egy belgyógyász-patológus volt aki "fogadott" és elég jól le tudta írni szavakkal, hogy mi a - számára - kézzelfogható valóság az ilyen szívek esetén, hogyha túlságosan is erős a gyulladás és az győz, továbbá azt, hogy milyen viselkedések és életpályák azok, amik jó eséllyel nála a találkozást egy emelettel lejjebb tették lehetővé. (A patológián)
Szerencsére még időben szembesültem a szívritmuszavarral is.

A másik érdekes tanulság, hogy eddig aluszékony voltam, most fáradékony vagyok. Eddig nem tudtam a különbséget...

Továbbá az is kiderült, hogy amit eddig sejtettem a háziorvosunk képességéről, az most be is igazolódott. Egyrészt nem tudta értelmezni azt, ami le volt írva a leletre (csak félreértelmezni), másrészt a gyógyszer kiírások és az ott felsorolt mellékhatások, adagolás, stb. köszönőviszonyban sem volt azzal, ahol én voltam (kor, pulzus, testsúly, nem...)

Aztán mint kideürült, messze nem vagyok egyedi eset, csak sokan már túl későn jönnek és véletlenül sem akarják megérteni a folyamatot.

_________________
*nem volt ritka, hogy 7-kor keltem, reggeli, 9-kor vissza az ágyba, alvás délig, ebéd, du 2-től ismét alvás úgy fél hatig, majd este kilenc felé ismét tentike....
Izgalmas Karácsony volt...

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2024.01.24. 19:06:06

@gigabursch: Az egészségügy teljesítménye olykor erősen hajaz az oktatáséra. Az előbbihez egyáltalán nem értek, az utóbbihoz annyi közöm, hogy elég sok gyereket neveltünk fel, hogy tapasztaltnak tekinthessem magam.

Amikor mi voltunk gyerekek, volt valamennyi tanulnivaló, és elfogadtuk, hogy annyi amennyi. Amikor a gyerekeink kerültek be a suliba, meghallgattuk, hoigy mennyire túlterheltek a felétől. ?????

Hallgatom a tüntetések szólamait, és azon gondolkodom, hogy nálunk hogyan lehetett, hogy a festett deszkatábla-gipszkréta kombó segítségével második végére egy egész (30 fő) osztály folyékonyan olvasott, mostmeg az okostáblák mellett nincsenek meg a körülmények a pedagógiai munkához, viszont középiskolai felvételi tárgy az értő olvasás.

Abból amit leírtál arra lehet következtetni, hogy az egészségügy sem különb hely, csak más a ruházat, meg a tevékenységi terület. Volna min reformálni.
süti beállítások módosítása